måndag 12 januari 2009

Vi snodde en cykel

Eller ja. Vi snodde tillbaka min cykel. Inte för att nån har snott den innan, men ja... äh här kommer historien.

När jag först flyttade till Uppsala lämnade jag min fina cykel hemma. Jag skulle skaffa en ny cykel men alla var sålda. Då fick jag en cykel av min kompis Jonas. Enda problemet var att han haft sönder nyckeln i låset... Då kom min pappa och sågade upp låset och satte på ett nytt. HURRA!

Två dagar senare tappade jag bort den nya nyckeln...

Och nu hade cykeln stått utanför Stadsbiblioteket i månader, och pappa var i stan igen. Då tog vi bilen och körde upp på gågatan, öppnade skuffen och hämtade cykeln och slängde in den där bak.

Det såg inte alls misstänkt ut.

Tyvärr hade inte pappa med sig sågen, så cykeln står tills vidare i förrådet.

Inga kommentarer: